25 nov. 2011

Jan Einarsson..

..heter gubben som jag har umgåtts med nästan hela denna dag.
Läst världens segaste bok som handlar om språksociologi, intressant ämne egentligen men han skriver så man somnar. Har halva boken kvar som tyvärr måste läsas i helgen, men det ordnar sig nog.

Ätit julens första lussekatt idag och lyssnat på julmusik, stämningen verkar infinna sig. Julstjärnan hänger redo i mitt fönster, så nu tycker faktiskt jag att det kan bli första advent. Hade inte skadat med lite vitt på marken med, åtminstone minusgrader.

I förmiddags flyttade jag över 2 halvvilda hästar till sommarhagen och tog den tredje HELvilda på en promenad. Tur att jag hade hjälm på mig och att jag tog det långa repet. Buckaroo crazy Pim i blåsten. Wihoo sa han och sprang varv på varv i skogen följt av bocksprång här och där. RäääserPim! Men han är ändå duktig, för i sin vildhet lyssnar han fortfarande på vad jag har att säga. Ibland stannade han upp och la sitt huvud i min famn som för att säga - Nu är jag klar matte. SötePim!

Värst vad jag varit social med forna BF-kamrater nuförtiden, det gillas! Så även ikväll, Maria kommer snart och hämtar mig för att vi sedan ska köra ut till Anninanni i Torhamn som är ensam husvakt, men inte länge till. Wiii!

Saknar den finaste personen. Vi har inte träffats sedan i tisdags, känns som en evighet. Det ser jag som ett gott tecken, att man så fort man inte är med en person så tänker man ändå på den. Precis så är det med Alfred!

Lite udda julmusik med underbara Kate Bush:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar