4 dec. 2011

Inte på topp!

Ångest är precis vad jag känner just nu!

Ångest för allt skolarbete som ska hinnas med innan jul
Ångest för hemtentan nästa vecka
Ångest för att jag inte hinner med stackars Pim
Ångest för att man ska hinna övningsköra
Ångest för att man aldrig kan sova utan att drömma massa konstiga drömmar
Ångest för att vi ska börja öva in nästa års nyårsrevy
Ångest, ångest, ångest.........

Lyckan finns där också någonstans mitt i eländet!

Lycka att jag får läsa till något som jag tycker är roligt
Lycka att jag har världens finaste vänner
Lycka att jag äntligen tagit tag i körkortet
Lycka att teatern sätter igång igen
Lycka att jag får gosa med min alldeles egna häst, när jag vill
Lycka att jag är älskad
Lycka att jag får älska någon så mycket, så jag inte vet vart jag ska ta vägen



Livet är upp och ner, det är bara att inse.
Knepet är att hitta ljuset även i de mörkaste av tider.
Andra advent idag, snart lite juluppehåll..håll ut Louise, du klarar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar