12 dec. 2011

Presentation av min prins

Pärlrimm är min egen häst som jag köpte 2010-10-10.
Han är av rasen nordsvensk brukshäst och är född 2008, 23 juni
Alltså är han nu 3 år.
U: Pamelia 23303 E: Isidor 1976

I somras var vi på premiering där han fick poängen 9-8-7-7-6 och orden "harmonisk och utmärkt rastyp", "vackert huvud och välformad hals"


Just nu har jag tidsbrist så vi gör inte så mycket. Rider lite grann, tömkör då och då men mest tar vi promenader och jag pysslar om honom. Han går på lösdrift och får röra sig och leka bäst han vill så han lider inte.

Mina mål med honom är att han ska gå att rida i alla gångarter på banan och i skogen, ev. inkörning, komma ut på lite uppvisningar och kurser hade också varit skoj i framtiden. Framförallt vill jag att vi ska ha kul och att han ska vara en vän för livet, vilket han redan har blivit. Vi stressar inte utan tar dagarna lite som dom kommer - det passar både honom och mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar