9 apr. 2012

Hästdag

Igår var en mycket trevlig avslutning på påskhelgen.

Mamma, jag, syster och Zack befann oss hos Bodil i Fågelmara tillsammans med en massa andra hästar, ryttare och publik. Bodil hade byggt upp en bruksridningsbana och det var fritt fram för alla att få prova på med sina hästar. Vi fick inte tag på någon transport så Pim fick tyvärr inte följa med denna gång, men nästa SKA vi komma.



Under dagen red jag två hästar, Jennys islandshäst och Bodils korsning - Superkul! Vi både hoppade hinder, galopperade, töltade och provade på alla moment såsom öppna och stänga grind, gå över en bro, backa i vinkel m.m. m.m. Till och med syrran red runt ett bra tag.



Efteråt var det korv och marshmallows grillning, korv har aldrig varit så gott innan men efter 4 timmars luft var hålet stort i magen. Jag fick dagens skratt också när jag skulle sätta mig på stocken, men glider baklänges, landar på rygg i gräset, reser mig upp och har en marshmallows fastsatt i baken - haha, det bjuder jag på!



Väl hemma åkte mamma och jag till stallet, gjorde i ordning Pimmen och begav oss iväg på ännu en ridtur. Mamma höll i oss i grimskaft för säkerhets skull där vi red i skogen. Först lyssnade han inte alls bra men efter en del tempoväxlingar och sidoförflyttningar längs vägen började han mjukna och koppla ihop sin långa kropp. Vi kunde avsluta med lite trav och på slutet längde han halsen, arbetade på bra med bakbenen och frustade - NÖJD MATTE!

Idag är det åter tillbaka till vardagen, ska skriva på projektarbetet, inte allt för upphetsande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar