4 juni 2012

Semester

Så var då skolan slut för denna terminen, förhoppningsvis. Blev godkänd på det avslutande seminariet i fredags men återstår att se om det blir komplettering på de övriga fyra uppgifterna.

Igår flyttade jag ÄNTLIGEN mig, mina saker och Pim till Möcklö på sommarbete. Innan vi gick fick Pimmen lite käk och nya flätor. När jag började fläta honom för ett år sedan kunde jag göra 4 + luggen. Nu är jag tvungen att göra 7 stycken + luggen för att de inte ska bli för tjocka. Så ni som vill att era hästar ska få längre man - fläta den regelbundet. Det sliter enormt mycket mindre på manen att ha den flätad och den blir både tjockare och längre.
 Vi knatade på över till Möcklö där vi möttes av Annie och lilla Kotten. Ihopsläppet gick jättebra! De har ju träffats förut när vi har promenerat med dem och jag tror att det var nyttigt. De sprang runt tillsammans i den fina skogshagen och lekte. Tror Pim tycker det är jättekul att få en kompis som gillar att leka och Kotten verkade också nöjd =) Jag packade in mina saker i en garderob i sadelkammaren och oj vilken ordning det blev. Aldrig varit så fint bland mina saker, men så har jag ju också behövt samsas med mamma ^^ Det här kommer bli hur bra som helst. Sällskap i form av Annie och Kotten, två paddockar varav en utanför stallknuten, stor kuperad hage med magert bete, en unghäst för Pim att leka med, nya stigar att utforska, nära till Alfred, ett riktigt stall att borsta och verka i och miljöombyte - precis vad jag behöver för att komma igång. Till på köpet måste jag ju cykla för att ta mig dit så jag kommer bli supertränad ;)



Första dagen på semestern idag och jag är redan uttråkad. Har en liten fin lista på saker som ska göras och städning av mitt rum är högsta prioritet. Garderoben ska också få sig en omgång. Häromdagen städade jag bort Moses. Han hade brutit huvudet =( Så vila i frid lilla Moses, det var trevligt att ha ditt sällskap!


Senare idag ska jag träffa Annie i stallet vid tre, så ska vi ta in våra hästar en stund i stallet och borsta dem lite. Bra så att Pim får vänja sig lite vid sitt nya hem. Ikväll ska jag träffa Alfred - längtar. Igår var han iväg så då sågs vi inte. Konstigt hut mycket jag kan sakna honom efter bara en dag.

Veckan kommer i övrigt innehålla målning av kyrkan i Vallby tillsammans med Lina och Alfreds pappa, smörjning av läder, mycket hästande, träffa Tesse, promenad med Ida och massa mys med mitt hjärta. Nästa vecka börjar jag jobba, ska bara gå bredvid då och lära mig rutiner och hur jag ska städa. Och nu dags för kriget mot dammråttorna och att bråka lite med snabeldraken.


1 kommentar:

  1. Bara positiva grejer.
    Lyllo dig som har semester.
    Bra för Pimmen att vara där.

    SvaraRadera