27 juni 2012

Tacksam

Just så känner jag mig idag! Tacksam för den här sommaren som trots dåligt väder bjuder på så mycket fint. Skriver inte lika ofta här längre, känner inget behov av det men tänkte ändå bjuda på ett inlägg eftersom att 45 läsare dagligen kikar in.

En jobbvecka har förflutit, underbara träningspass med Pim har glatt mina dagar, stunder med mitt hjärta har förgyllt mitt liv - nu senast en resa till Norrköping, bara han och jag! Midsommar har passerat med trevligt folk och dans kring stången, den nyskapade årliga traditionen med Annie och hatturneringen är avklarad och nu är jag på min första riktiga jobbvecka.

Det går riktigt bra, börjar hitta bland korridorer och hissar. Jobbar både vardagar och helger med varierande tider och på olika avdelningar. Rörigt, men passar rastlösa mig perfekt. Aldrig samma arbete varje dag. Städar på förlossningen, BB, gyn, intensivvårdsavdelningen, thorax, neonatal, medicintekniska och akuten. Gillar IVA bäst trots att det är lite läskigt att städa runt patienterna som ligger i sängarna med massa slangar inkopplade. Trivs bra, det är skönt att bara gå runt i sin egna lilla värld med musik i öronen och inte vara det minsta social för en gång skull. Man behöver liksom inte tänka så mycket - skön kontrast mot skolan.

Apropå skola så har jag äntligen fått reda på de två slutliga examinationsuppgifterna på sista kursen med VG som betyg på båda - det går bra nuförtiden!

Skrivit in mig på körskolan och utfört mitt årliga läkarbesök på allergimottagningen med årliga sucken över att jag har häst, ifrån doktorn till följd - alltid lika kul ^^.

Förresten har Pim och jag en medryttare nuförtiden. Hon heter Amanda och är en jättetrevlig tjej som vill lära sig mer om horsemanship så det ska hon få. En gång i veckan träffas vi tillsammans för att ha lite lektion och en gång i veckan tar hon hand om Pim själv. Superbra när jag jobbar hela sommaren. Pim sköter sig fortfarande som aldrig förr. Tänk vad jag kan skatta mig lycklig som har allt det här i mitt liv, nu saknas bara en lägenhet..jag söker för fullt och som det verkar nu lutar det åt att det blir inne i stan. Frågan är bara vart Pim ska bo i höst?

Tacksam för min pojkvän, mina vänner, min häst, mitt jobb, min skola och livet i största allmänhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar