18 okt. 2011

Pust!

Har precis varit ute och sprungit i höststormen, det var kämpigt i motvinden vill jag lova.

Började springa mer regelbundet för någon månad sen, sedan har en förkylning och en lårkaka satt käppar i planeringen. Så förra veckan fick jag börja om. Just nu kör jag intervaller med 5 minuters gång och 10 minuter springa osv. funkar fint. Är så skönt att stoppa in lurarna med bra musik i öronen och bara ha blicken fäst rakt fram och tankarna går till att sätta ner fötterna rätt. Brukar ta rundor så det blir en timmes motion allt som allt, men hade allra helst velat springa hela rundor NU! Rastlösa jag...Försöker springa varannan dag, så imorgon är det tantgympa på Sturkö med mamma och så är det bara på att springa på torsdag igen.

Längtar till helgen så jag vet inte vart jag ska ta vägen, den kommer bli såå bra! På fredag är det först gudstjänst i Jämjö kyrka med Ingemar Helmner och efter det är det ungdomsmöte i Filadelfia, underbar stämning med lovsång där. Min själ behöver sånt. På lördag sen är det en prova-på-dag med föreningen nordsvensken, jag ska dit utan Pim och få testa på maratonkörning, kommer bli helnice.

Allra mest längtar jag till lördag kväll då jag och alla härliga vänner ifrån gymnasietiden ska fira min lilla prinsessa Annie som har fyllt år. Det kommer bli speciellt kul eftersom att precis ALLA i vårt lilla gäng kommer dit, inklusive Johans Mickan och "min" Alfred så klart. Vi har inte varit alla sedan jag vet inte när, har höga förväntningar på kvällen som jag vet kommer uppfyllas.



Söndag sen är det äntligen dags för mig och Pim att få lite ny inspiration och lite mer att öva på, då vår tränare Lisa kommer för att drilla oss i horsemanshipens ädla konst. Hoppas kunna rida lite på Pim då med, om lårkakan gett med sig.

Nä, nu ska jag först ta en svängom med dammsugaren och sedan är det hopp in i duschen. Längtar efter Alfred, hoppas få träffa honom ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar