9 nov. 2011

Klart.

Så nu har jag gjort färdigt skolarbetet tills imorgon. Det har tagit lite tid att komma in i "pluggandan", var trots allt ett tag sedan jag pluggade ordentligt. Senast var matematiken, men då räknade man bara. Men nu är det klart.

Jag och hunden var i stallet i förmiddags och skulle flytta över hästarna till sommarhagen. Gav alla tre muslin och tog sedan Pim med ett grimskaft runt halsen och började promenera till hagen. Lämnade öppningen till lösdriften öppen, tänkte att Lollo och Bella går nog ingenstans, jag hade fel. De började knalla efter mig och Pim, så tillsammans gick vi på ett fint litet led. Zack först, sedan jag och efter det Pim, Lollo och sist lillBellan.
För att komma till sommarhagen måste man gå en bit på asfaltsvägen och precis när vi kommit ut där alla 5, kommer posten och kör förbi med ett stort leende. Han kör först förbi, sedan backar han tillbaka, parkerar bilen och kliver ut och frågar om han får klappa hästarna efter att han skulle ta ett kort ^^ Haha, tja varför inte tänkte jag, så det fick han. Han sa att han aldrig sett så snälla hästar och tyckte jag var JÄTTEduktig som kunde göra så. Hans dotter red på en viss ridskola här i närheten som jag inte älskar om man säger så och han vågade aldrig klappa de hästarna,(du vet vilken det är AnnieH). Blev jättestolt över våra fina djur, tänk om alla hästmänniskor fick uppleva sånt här. Lugnet och relationen till ett så stort djur. Postgubben trodde Pim var jättegammal eftersom att det gick leda honom sådär och "det är klart det går ju med en sån där gammal nordhäst, de är ju jättelugna"! Mohaha, han har då aldrig sett Pim. Sa aldrig hur gammal han egentligen är, för sen kom gubben på att han faktiskt jobbade och tackade för titten, hoppade in i bilen och körde vidare. Roligt när sånt här händer tycker jag!
Finaste hästarna!


Bra pluggmusik!
http://www.youtube.com/watch?v=c9kv3JK7TjY&feature=BFa&list=PL084B9339534A404E&lf=BFp

1 kommentar:

  1. Underbart ju! :) Och jag har mina aningar om att det är den stora ridanläggningen längs E22:an vi pratar om?

    SvaraRadera