8 nov. 2011

Gott liv!

Det känns bara såå bra nu!

Började skolan igår med den första kursen, Svenska och barns språkutveckling. Det är helt galet mycket att läsa och göra men ämnet är intressant och jag är taggad till tusen. Vi är indelade i grupper om fem och min grupp är bäst, efter avslutad lektion igår tog vi en sväng till ikea där vi åt mat och tog en promenad förbi doftljusen. Jag hade lätt kunnat stå där och sniffa hela dagen. Köpte med mig värmeljus med bärdoft som jag sedan tände medan jag satte på fin musik och plöjde igenom en av kursböckerna. På kvällen sen hade klantarna ett litet möte hemma hos Johan med tillhörande UNO spel. Som vanligt kom jag sist ^^

Har ni BLT, så slå upp Olofströms del så ser ni mig och mamma på bild. I fredags var vi på tömkörningskurs där med Anders Eriksson. Jag tror jag har blivit lite kär i honom, han favoriserade mig och mamma helt klart, när han ställde frågor kollade han alltid på oss och vi svarade alltid rätt såklart ;) Han sa så många bra saker, han tyckte att man skulle tömköra och rida bettlöst och flera av de hästarna som var med på clinicen bytte han bettet mot en sidepull eller kapson på. Han sa också att man måste ha en bra relation till hästen innan man rider den och det får man ifrån marken. Sedan fick vi testa att tömköra ridskolans hästar, alla de andra korrigerade han på något sätt men när han kom till mig sa han ingenting? Betydde det att allt såg bra ut? Jag och den kolossalt stora och fina hästen kunde både göra öppnor, slutor och galopp på volten. Det kändes hur bra som helst! Tyvärr har jag inte hunnit testa på Pim ännu. Men är grymt sugen, har dessutom smörjt selen noggrant och köpt nya tömmar i läder. Mumma!

I eftermiddag ska jag, brorsan och mamma till körskolan för att gå handledarutbildningen så vi kan börja övningsköra, yes ÄNTLIGEN!

Har jag nämnt att jag har världens finaste pojkvän?! På söndag har vi varit tillsammans i tre månader och det är väl ingenting om man jämför med flera år, men för mig är det helt underbart fantastiskt. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få ha en så otroligt bra människa i mitt liv. Vilken lycka att få känna sig så trygg och älskad och att få älska någon så mycket, det är oslagbart! Jag älskar dig <3

1 kommentar:

  1. Det känns som det är mer än 3 månader, fast 3 månader är väl ändå ganska mycket? Det känns fortfarande ofattbart och helt fantastiskt! Jag älskar dig också!! <3

    SvaraRadera