19 nov. 2011

Ridit

Vädret idag var ju inte det bästa, men mamma, Mia, jag och hästarna trotsade det och gav oss upp till paddocken.

Efter att jag checkat av att Pim lyssnade på mig och var lugn, hoppade jag upp i sadeln. Mia gick på avstånd och höll pojken i longerlinan som säkerhet. Vi började på volten där jag bara följde med för att Pim skulle hitta sin egen balans med mig på ryggen, men det var inga problem. Han känns mycket större och stabilare nu, än i somras senast jag red honom. Känner mig så hemma på hans rygg <3


Inför nästa övning satte vi ut koner på fyrkantsspåret. De skulle fungera som stoppställen. Så vid varje kona gjorde vi halt med så fina hjälper som möjligt, gick han förbi konen backade vi tillbaka för att återigen göra halt. Efter det satte vi igång igen med målet nästa kon. Så höll vi på ett antal gånger i varje varv för att sedan övergå till trav. Haha, då kom busPimmen fram, ner med huvudet i backen och fäkta med frambenen. TUR man har bra balans säger jag bara. När han lugnt och sansat kunde trava till nästa kon och göra en fin halt hoppade jag av för att sluta på topp.
Allt som allt är jag jättenöjd, är det något han verkligen kan så är det halter - det känns som att det är det viktigaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar