21 nov. 2011

Höstmys

Vilken helg det blev trots regnigt väder.

Ridning igår som ni ser i tidigare inlägg och på kvällen mötte jag upp min prinsessa Annie i jämjöhallen för att handla ingredienser till efterrätten - kladdkaka med philadelphiaost på. Efter det var avklarat bar det ut till Torhamn. I kort bjöd kvällen på god mat, pusselverkstad, limsniffning, bildspel, massage, spontanbesök av Ida, babbel om livets stora och små frågor och en hel massa skratt så vi låg dubbelvikta på golvet och grät. Underbara, underbara vänner! Tack Annie och Ida för en toppenkväll!


Söndag morgon börjades med en tur till stallet där jag möttes av gnäggningar av världens bästa häst. När jag cyklade på vägen längs staketet sprang Sötepim bredvid, ökade jag - gjorde han och gnäggade frustrerat. Vad härligt att vara efterlängtad. De fick hö, musli och sedan släppte jag över dem i sommarhagen där de smaskade gräs. Som vanligt fick Bella och Lollo gå lösa dit, Pims grimskaft tog jag i näven samtidigt som skottkärran - perfekt tidsbesparing. Vad skönt det är att ha snälla, lydiga hästar.

Helgen avslutades med utflykt - filtar, berg, fika, solnedgång, mys och det viktigaste av allt - Alfred <3




Fleetwood mac lyssnade jag på när jag var yngre och de är fortfarande grymma:
http://www.youtube.com/watch?v=6ul-cZyuYq4&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar