27 dec. 2011

Mysig jul

Hade en rätt trevlig jul ändå.

Är inte så förtjust i julafton, mamma och mormor bara stressar och vi andra väntar på att få hitta på någonting. Min familj är inte den typen som gör saker ihop och vi har inte några direkta traditioner. Blev trots allt lite kortspel, syskonen och mormor..förlorade varje gång. Något som dock var mysigt var att klä granen på förmiddagen och sedan lägga dit paketen vid julgransfoten. Härligt med att kunna gå ifrån julmat och stress för att gosa med en lurvig lortgris - Prinspimmen.


Juldagen och annandag var däremot supermysiga!
Varit hos Alfred och hans familj inklusive mormorn och morfarn mycket, spelat spel allesammans, fikat, promenerat och myst. Jag gillar verkligen Alfreds familj!

Hunnit med en del hästande med, bland annat hjälpt Annie och hennes blivande häst Cortina. Supersöt Newforest ponny som var jätteduktig, inte gjord med så mycket men väldigt lättlärd och trygg i sig själv. Kommer bli superbra för Annie =)

Blev också en julkonsert med jämjö musiksällskap tillsammans med mamma. Underbar julmusik och när en tjej spelade Carolas - himlen i min famn - rös jag.


Idag har Ida och jag promenerat till stallet och flyttat hästarna till sommarhagen, sedan har jag spenderat hela dagen på Jämjö då vi börjat bygga scenen för nyårsrevyn. Kommit en bit i alla fall. Fixat 1 av 4 skoluppgifter som ska vara klara vecka 1, nu ska jag fortsätta på nästa...

Gott nytt år!!

Glöm inte boka biljetter till Karlskronas enda nyårsrevy där jag är med och spelar!

Klantarna.se

1 kommentar:

  1. Det var jättekul att du kom också! Har funderat på ditt smeknamnsförslag på C och Cotten låter bara bättre och bättre. ;)

    SvaraRadera