4 jan. 2012

2012

Det kommer dröja innan man lärt sig
att det faktiskt är ett nytt år, 2012!

Vilket fantastiskt år 2011 var!
Jättebra och också jättejobbigt på flera punkter.

Första halvåret gick ut på att klara matematiken, lära känna Pim, jobba inom bemanningen och så var jag ju också stört över öronen förälskad. Med matten avklarad och en väldig lättnad över detta ansökte jag om plats på lärarutbildningen i både Kalmar och Växjö. Och under våren var JAG och kollade på hockey.

Sommaren som följde innehöll den första flygturen för min del till Turkiet, teater, lite jobb, skärgårdsläger och mycket hästar. Umgicks mycket med mina underbara vänner så fort det blev tillfälle och träffade även Alfred en hel del i smyg ^^ Hade svenhippa för Johan och var på bröllop mellan honom och Michaela. Min födelsedag firades på Öland på TOTO- konsert. Måste nog säga att det var den bästa födelsedagen hittills. Tog emot en ponny för träning under sommaren och var på premiering med Pim. Under sommaren började jag också rida Pim mera och träningen gick jättebra. I slutet av sommaren, 13 augusti, hände det som jag längtat efter hela året - Alfred och jag blev tillsammans, han och jag blev vi och jag kunde och kan inte vara lyckligare!




Hösten och vintern har rullat på snabbt. Jag kom in på Linneuniversitetet och det är nu där jag ska spendera mitt liv under 3 och ett halvt år till. Det känns jättebra!

2012 ser jag jättemycket fram emot
- att få leva året tillsammans med den jag älskar mest
- att få fortsätta utvecklas tillsammans med Pim och ha mer tid till honom
- att hitta ett bra sommarjobb
- att umgås mer med alla underbara vänner
- att försöka hitta en lägenhet
- att ta körkort

Men framförallt ta hand om mig själv och göra sådant jag tycker om och behöver. Helt enkelt strunta i vad alla andra tycker och tror, det är mitt liv, det vill jag leva, life as it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar