31 jan. 2012

Hårdkörning!

Ajajaj, träningsvärk må jag säga.

2 timmarspromenaden i lördags, ridning + gympa i söndags och 1 timmes promenad + en timmes ridning igår har minsann satt sina spår. Jag har ont överallt!

Drama hela veckan i skolan - jättekul! Min roll i gårdagens korta föreställning var en sköldpadda, hade en lampskärm fastknuten på ryggen samtidigt som jag kröp omkring på golvet och sjöng blinka lilla stjärna som opera. MYCKET VACKERT! Klassen skrattade gott kan jag lova, bra det. Idag blir det drama igen. Sitter redan nu i skolbiblioteket trots att jag börjar 1. Bussförbindelserna hit suger och Erica har blivit sjuk i maginfluensa, stackarn, så då fick det bli såhär.

Har tänkt köra hårt med både mig själv och Pim den här veckan. Jag för att jag är otränad och Pim för att han är superduperpigg. Tänker testa teorin om att han är understimulerad för att se om han lugnar sig och efter tredje dagens hårda, längre pass verkar det faktiskt så. Har tidigare trott att han inte behövt jobbas så mycket, han går ju ändå på lösdrift och kan röra sig hur mycket han vill. Men Lollo och Bella inbjuder inte direkt till någon lek eller rörelse överhuvudtaget så det är klart att Pim blir uttråkad.

Igår följde mamma med oss till Möcklö där vi mötte Annie och Kotten (hon är sååå söt lilla Kotten) jag satt upp utanför deras stall och red iväg. Allt som allt red jag i en timme. Mamma höll oss i lina hela tiden men Pim skötte sig perfekt - var mjuk och följsam och inte alls stirrig så mamma behövde inte göra något alls. Skönt! Tror Pim är lite kär i lilla SötKotten ^^ På vägen hem ifrån Möcklö hoppade jag av och ledde prinsen men satt upp utan att mamma ledde när vi nästan var hemma igen för att trava lite. Han var jätteduktig, kunde rida lätt på lösa tyglar och han sänkte huvudet, frustade och travade på med taktfasta steg. Inga frambenslyft idag. Härligt! Ville aldrig sluta. Fina fina häst!! <3

1 kommentar:

  1. Härligt att det går så bra.
    Jag är svårt schamponerad.

    Kram till er!

    SvaraRadera