15 jan. 2012

Helskön helg

Ojojoj, hade det inte varit för den nedrans hemtentan jag sitter med nu hade jag fortfarande svävat på moln. Denna helgen har varit fantastisk! Jag har bara tagit det lugnt och gjort roliga saker med Alfred hela helgen. Nu känns det jättetomt utan honom.

I fredags spelade vi spel och tittade på en jättetråkig film ^^ Lördagen sen åt vi frukost vid halv ett, HALV ETT, aldrig ätit frukost så sent men det var så skönt att ligga kvar under täcket! Lördagen bjöd ju på underbart väder, sol och bara lite vind så vi åkte till stallet för en ridtur. Alfred fick börja rida på Pim, först ledde jag dem och förklarade hur han skulle göra men sedan fick de ge sig iväg på egna äventyr. De travade till och med själva! Blir såå stolt över Pim när jag ser att han faktiskt lyssnar på lätta hjälper och är ryttaren till lags, oftast, en gång drog Pim iväg i trav med stackars Alfred ner för en backe och en annan gick de in på en tomt, jag fick hämta dem. Haha! Men Pim är ju trots allt bara 3 år och Alfred är nybörjare så med de förutsättningarna gick det jättebra.




Efter ett tag fick jag rida prinsen, oj vad mjuk och följsam han var idag. Äntligen börjar allt slit med grunderna ge resultat. Vi travade också mycket på hängande tyglar, han fäktade med frambenen ett tag men sedan sänkte han huvudet, frustade och hittade en fin jämn takt i traven. Åh, vad härligt det var, kunde till och med börja rida lätt. Först stannade han varje gång jag satte mig ner eftersom att han är lärd med vikthjälper, men sedan förstod han att han skulle fortsätta. Det går inte beskriva den känslan jag hade. Att få trava lugnt, rytmiskt och fint på sin egna unghäst som man lärt upp alldeles själv dessutom på hängande tyglar (hade repgrimman)kan inget slå. Hade ett stort leende över hela ansiktet under hela ridturen. Finafina häst! Alfred fick skritta Lollo tillbaka sen, var supermysigt att få rida tillsammans med båda sina prinsar.



Lördag kväll åkte vi till stan för att se på bio. Sherlock Holmes 2. Var bra men ettan är bättre, är lite mer pangpang i tvåan medan det är fler mysterier i ettan, det gillar jag.

Men Annie H, en särskild snygging råkade ju faktiskt vara med där ;)


Söndag nu då, hemtenta, suck..........

1 kommentar:

  1. Jude Law ja, det är min man det! Kul att du kom ihåg det. ;)

    Fina mysiga bilder förresten!

    SvaraRadera