26 jan. 2012

Prylar

Jag lägger inte särskilt mycket tid till att Pims "outfit" måste vara matchad och polerad men ibland kan man få drömma lite!

När jag blir rik ^^(Yeah, precis som om det kommer hända med csnlån och dåligt betalt yrke som lärare)....

...då ska jag köpa massa fina prylar till mig och Pim. Just nu lånar jag ju mammas sadel, inget större fel på det, hon använder den ju inte. Men den är allround och inte alls snygg. Tränset som jag visserligen inte använder nu ska vi inte ens tala om. Billighetsträns ifrån hööks, osmidigt och inte alls smickrande på stort nordsvenskhuvud. Nä, riktigt grejer ska det vara, stilrena med lite bredare detaljer.

Dessa är ju mumma! Tror Pim skulle passa jättebra i brunt på sadel och träns. Har redan bruna långa dressyrtyglar.



Vad skulle han kunna passa i för färg på schabraket? Är lite inne på äppelgrönt eller vinrött. Vanligt marinblått känns för tråkigt. Förslag? =)

Nu har jag nog drömt färdigt. Nu ska jag fortsätta på min socioanalys av skolsystemet. Roligt va?! ^^

2 kommentarer:

  1. Vinrött är jättesnyggt. Eller svart med en guldrand. Guld kan aldrig bli fel...

    Och vad gäller socioanalys av skolsystemet...från en mamma...=Otroligt dåligt - tyvärr! alldeles för godtyckligt system - lärarna har ingen eller mycket lite socialpedagogik och konflikthantering i sin utbildning...Så himla intressant att du får göra en sån här analys. På tiden att skolsystemet utvärderas. Det är med ungar som med hästar tycker jag. Om de inte är i learning-mode - så lär de sig ändå ingenting. Skapa intresse o motivation så är mer än halva slaget vunnet. Du ser att jag gick igång på detta ämnet va?! Kram

    SvaraRadera
  2. ÄNTLIGEN! Någon som också vill ha det enkelt och stilrent. Frossar redan i allt som Cortina inte behöver just nu, men kommer behöva inom några år, men den prislappen ska vi inte ens titta på. :P

    SvaraRadera