23 feb. 2012

Tenta klar

Tentan inskickad 2 timmar innan tiden tog slut, vad hände där? Antingen betyder det att jag fattat allt fel, skrivit för lite eller för ytligt, eller så betyder det att jag hade pluggat duktigt och hade mycket kunskap i huvudet och lärt mig var sakerna står i böckerna. Hur som helst så är det gjort nu så det återstå att se betyget sen. Hoppas på godkänd i alla fall!

Strax blir det stall och verka Pim, hovarna lär väl vara relativt mjuka efter allt smältvatten, det är bra för svaga mig. I eftermiddag blir jag upplockad av Alfred för att sedan åka hem till honom och baka kaka till lite folk som kommer på besök - nice!

Jätteenkel kaka som blir kalasgod -Receptet *Pojkarnas chokladfavorit*:
2 ägg
3 dl socker
1 tsk Vaniljsocker
2-3 msk kakao
125 g smör
3/4 dl mjölk
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i vaniljsockret och kakao. Blanda det smälta smöret med mjölk. Häll blandningen riktigt varm i smeten - blanda. Rör sist i mjöl och bakpulver - blanda. Häll smeten i en smord och bröad kransform ca 1 1/2 liter. Grädda kakan 45-50 minuter i 175 grader. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar