22 mars 2012

Dag 3 - Mina syskon

Första syskonet är Marcus även han döpt efter en ryttare, han föddes den fjortonde hösten 1991 som han själv uttryckte det när han var liten. Alla tyckte att brorsan var mer lik Emil i Lönneberga än någon Marcus och jag håller med. Det fanns alltid en räv bakom varje öra och nog har vi slagits och fajtats om både det ena och det andra. Nu läser han på BTH till spelprogrammerare och datorer är också hans största intresse. Vi har INGET gemensamt och då menar jag INGET! Det är lite tråkigt men så är det, enda anledningen att vi har lite kontakt är att vi har samma föräldrar och inget mer.

Lillasyrran kom som en sladdis 16 Augusti 1998 och som stolt storasyster jag var tog jag på mig rollen som extramamma ganska kvickt. Linneas största intressen är djur (inte hästar) fotografering och datorer. Linnea och Marcus har mer gemensamt än vi och speciellt nu när hon kommit i de jobbiga tonåren har vi tappat kontakten mer och mer.


Detta blev ju lite halvdeppigt, men så är det och inget som går att ändra så där på en femöring. Jag är ändå rätt nöjd med oss syskon och vi kan ha roligt ihop ibland, vi har ofta samma knäppa humor i alla fall och det är ju något ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar