28 mars 2012

Vardag

Så blev jag frisk i fredags och vardagen har sakta börjat rulla på igen efter en fantastisk helg tillsammans med Alfred och sommarvärme.

Igår hade jag min allra första riktiga lektion i klassen. Det gick superbra! Var lite nervös precis innan men barnen lyssnade uppmärksamt och verkade ha lärt sig om bokstaven U. Min handledare verkade också nöjd och det är ju det viktigaste. Idag har vi haft påskpyssel och imorgon ska vi ha uppvisning under allsången på skolan. Vi ska sjunga två sånger - en om månaderna med tecken och en engelsk räknesång, kommer bli nice. På fredag ska vi ha fredagsmys som eleverna förtjänat efter att ha arbetat ihop 18 guldstjärnor och sedan ska jag tillbaka till universitetet i två veckor för att återgå till praktiken under ytterligare två veckor. Inget lov här inte!


Första gången igår för Alfred efter olyckan - ridning alltså! Han red Lollo upp till paddocken där tanten fick vila medan jag tränade och red Pim. Det gick hyfsat med Pim med tanke på dagens trytande tålamod, men det gäller att anpassa sig så det fick jag göra. Red i kanske en kvart och en kvarts arbete innan dess, avslutade med att leda prinsen hem och Alfred red Lollo tillbaka.

Ingen som vet någon ledig lägenhet eller stallplats med närhet till buss och med rimlig hyra?? Please ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar