3 apr. 2012

Dag 12 - Något jag ångrar

Det finns mycket jag ångrar - både små och stora saker.

En utav alla är att jag gick kvar så länge på engelska programmet som jag gjorde. Det kändes inte rätt redan i början av vårterminen men tänkte då att det kanske blir bättre om jag ger det en chans, det blev det ju bekant inte! Pratade inte med studievägledaren förrän sommaren börjat och det ledde till att jag inte hann söka in till matte B efterföljande höstterminen heller så ytterligare en försening.

Känns lite surt att inte vara ens halvvägs med sin utbildning när jag faktiskt kunde varit klar NU om jag hittat rätt med en gång. Men man lär av sina misstag och första tiden i Kalmar då har ändå varit lärorik, jag har blivit säkrare i mig själv och andra gången jag började plugga nu var självkänslan ganska hög och det känns bra.

Nu har jag lyckats hitta rätt till 100% och vem vet om jag lyckats hitta rätt om jag inte fått göra fel först?? Jag tror att man måste få göra misstag för att få den rätta känslan om när det stämmer, i alla fall verkar det ju fungera så för mig ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar