3 apr. 2012

Skolk med mycket mera

Ooops, idag har jag gjort något man INTE får - skolkat
Igår hade vi en heldag i Kalmar igen efter praktiken. Vi hade redovisningar och jag redovisade om synonymer. Var inte alls nöjd efteråt, kände mig jätteflummig och oseriös. Tycker det är mycket jobbigare att redovisa inför klassen som skulle agera barn än riktiga barn.

Jaja..idag skulle den andra halvan av klassen redovisa och jag tänkte att det kan ju inte vara obligatoriskt, jag har ju gjort min del, så stannade hemma idag för att skriva komplettering på min begreppstenta. Men fick alldeles nyss veta att man ska göra någon slags extrauppgift för att man inte närvarade - bläääää. Okej, jag valde att inte vara där men de som inte kunde vara där p.g.a. sjukdom de får också göra extra uppgifter trots att de också har gjort sin del. Universitet alltså - suck.

Har faktiskt fått mycket gjort idag och det känns skönt. Snart färdig med tentan, börjat fundera vad mitt utvecklingsarbete ska handla om, ringt femtielva personer, mailat sjuttitolv andra, lagat trettifjorton pannkakor och gett tre hungriga hästar mat och motionerat en.

Igår kväll fick jag värsta energikicken så sprang till stallet för att mata hästarna i tiominuters snöstormen, sprang hem och storstädade och ommöblerade mitt rum. Det blev superbra, känns mycket större nu än innan och ändå har jag bara bytt plats på tre saker. Sedan eldade jag för fullt för att få lite varmvatten i det här glömda huset. Förresten nuförtiden går det ganska bra att springa, orkar till stallet och tillbaka utan gåpauser, visserligen blir det en paus vid själva stallet för att mata hästar men annars ingenting och det är rätt tuffa backar både dit och hem så känner mig helnöjd över detta!

Pimmen och jag hade lite plastträning i hagen, medan han nöjt stod och tuggade på den sprang en dödsförskräckt Lollo runt med svansen högt i luften. Efter en stund var Pim inte sen att haka på, gäller att ta tillfällena i akt när gamla tanten rör på benen, Bella stod i mitten av hagen och tuggade nöjt gräs^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar