13 apr. 2012

Dag 19 - Mitt drömyrke

Tänk att JAG håller på att utbilda mig till mitt drömyrke, det är nog få förunnat.

Lärare tycker jag måste vara det roligaste yrket som finns, tänk att få lära barn för livet. Deras första steg i skolan och syn på läsning och skrivning i hela livet kommer att präglas av mig och min undervisning - lite skrämmande men också en fantastisk utmaning. Det bästa av allt är att man aldrig blir fullärd utan lär sig något nytt varje dag. Det tilltalar mig väldigt mycket. Dessutom är ingen dag den andra lik och bara fantasin sätter gränser - perfekt för rastlösa mig. Att få se en elev skina upp av att ha klarat något den tidigare inte fixat, eller få en kram på morgonen och känna att man betytt något för någon, den känslan är fin och ovärderlig. Därför vill jag bli lärare - sedan är det ju inte helt fel med sommarlov heller ^^



Visserligen ridlärare på bilden men fortfarande LÄRARE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar