15 apr. 2012

Dag 20 - Min favoritårstid





Jag gillar ALLA årstider!

Vintern är så mysig och fin med sitt vita täcke,jag blir som barn på nytt - åka pulka, skridskor, bygga snögubbar, kura ihop sig inför en bra film, det är tjusningen med vintern. Det som inte är så bra är att vattnet till stallet fryser till is så vi måste kånka vattendunkar.

Vårens första tecken på att livet är påväg tillbaka - det är härligt. När man börjar klä av sig lite kläder utan att frysa och börjar se solens strålar igen. Att kunna känna värmen och njuta av vädret utan att plågas av insekter! Att vädret växlar så mycket från dag till dag, gillar jag inte. Det är så svårt att veta vad man ska klä på sig.

Sommaren, bada, semestra, teater, läger - ahh, vad härligt. Att börja få lite färg på sin likbleka hud. Insekter dock, usch och fy för dem! Värmen tilltalar mig inte heller så mycket, det ska vara lagom varmt.

Hösten, lukten i skogen efter ett regn, ljumma höstvindar, vackra löv i alla färger. Regn och lera är ingen favorit!

1 kommentar:

  1. tack för din fina kommentar på min blogg! den uppskattades :) ska börja läsa din blogg nu också :D KRAM

    SvaraRadera