5 apr. 2012

Plugg

Började dagen med att vakna tillsammans med mitt hjärta, det finns INGET mysigare! Han skulle till Ericsson så jag gick hem ifrån fotbollsplanen i strålande solsken, härligt att promenera på morgonen.

Inte lika härligt är dock att jag har ägnat mig åt plugg precis hela dagen än så länge, inte så underhållande direkt. Har blivit klar med tentan och skickat in den och är snart klar med straffuppgifterna för skolket. Borde hinna titta lite på utvecklingsarbetet med.

Jag fryser ihjäl när jag pluggar! Detta huset är verkligen bortglömt, ibland tror jag vi lever i en tid för länge sedan då man fick frysa jämt för just så är det. Sitter med stor filt, tjocktröja, raggsockar och en stor kopp te för att försöka få upp värmen. Det går inte så bra att elda utan ved. Pappa tycker att jag klagar och säger att jag borde gå ut eller röra på mig - jag har varit ute och det går inte plugga samtidigt som man springer omkring, skrivning kräver stillasittande - tyvärr. Han verkar inte förstå det!
Såhär mysigt har jag det


Hoppas på lite stall sen och ikväll ska jag leka med Ida.
Sommarlov hade suttit fint nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar