27 okt. 2011

I did it!

Yes, igår sprang jag för första gången en hel runda.

Var inte meningen egentligen men när jag hade sprungit de första 10 minuterna kände jag att kroppen orkade mer, så fortsatte. Det slutade med att jag sprungit en runda på 40 minuter. Det gick skitsakta och var väldigt kämpigt för benen, men konstigt nog inte för konditionen. Härligt att se lite resultat! Frågan är hur man ska fortsätta nu, för idag gör det så grymt ont i benen, så musklerna där var nog inte redo för ett så pass långt springpass. Nu kör jag 5 min gå, 10 min spring osv. ska jag öka till 15 min spring och fortsätta med 5 min gå, eller ska jag fortsätta springa 10 och dra ner på gångtiden? Eller ger det samma resultat? Det första jag ska göra nu när lönen kommit är i alla fall att köpa mig ett par riktiga springskor. Det är jag värd.

Igår spelade klantarna (www.klantarna.se) ett par sketcher på scouternas SMU-gudstjänst i Vallby, det gick bra och var kul. Roligaste rollen jag hade var val. Japp, ni läste rätt. Vi spelade nämligen bibelberättelsen Jonah och valen, där jag då bland annat spelade val. Härlig roll måste jag säga, man behöver inte prata någonting, man behöver bara blåsa upp kinderna och se dum ut. Något jag är bra på ^^
På lördag kväll ska vi spela igen, då ska vi till Gullabo och köra fler sketcher än igår. Det ska bli härligt, det är inte mycket som kan slå att stå på scenen och få folk att skratta, det är en gåva jag är glad att jag fått.


Jobbat idag och promenerat till stallet för att kela med Pim nu ikväll. Ruggigt väder med värsta dimman, var sjöblöt av små regndroppar nu när jag kom hem. Imorgon är det jobb i Lyckeby och på kvällen ska jag leka med Ida och träffa den finaste personen <3

Börjar bli en vana att bjuda på en bra låt i nästan alla inlägg, så gör det även nu. Denna har jag lyssnat på om och om igen, den är riktigt bra!
http://www.youtube.com/watch?v=ZBAXCF9XQ8E&ob=av2n

2 kommentarer:

  1. Jädrigt duktigt att du kommit igång med joggingen. Att du ska köpa riktiga skor är nästan ett måste för att slippa skador i längden. Så det är klokt av dig. Inte klokt vad klok du är!
    Ta det sen lugnt. Kondition och muskler går snabbt att träna upp. Skelett o leder tar mycket längre tid - både att träna upp och läka om man väl fått skador eller inflammationer. Lyssna på kroppen - låt den återhämta sig och fortsätt 5-10 ett tag till och ta ett intensivare pass i veckan till att börja med. Och lika viktigt som dojorna - Stretcha - avsätt tid till det både före och efter kutet.
    GLHF med träningen nu ditt lilla stolleprov!

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig! Ikväll är det dags för teater igen :)

    SvaraRadera