21 mars 2012

Dag 2- Mina föräldrar

Föräldrar, föräldrar. Finns det några andra man både hatat och älskat i sitt liv? Skulle inte tro det.

Mamma Marie, en hästälskande, översocial, omtänksam, stressad människa som ständigt är i farten och bryr sig inte ett dugg vad andra tycker. Under tonåren var mamma den mest pinsamma människan som fanns och vi bråkade ständigt. Att handla med henne kom inte på fråga då hon kunde prata med sig själv och plötsligt skrika Louise över hela matbutiken. Att ta hem kompisar var ganska jobbigt ett tag, de riskerade att bli övermatade av en hel uppsjö med olika sorters mat och kakor. Nä, mamma är minst sagt speciell. Men lilla pinsamma mamma är också den som stått ut med alla utbrott, velat att jag ska få umgås med hästar och hjälpt mig med alla mina foderhästar - både ekonomiskt och med allt runt omkring. Idag kommer vi överens rätt bra och jag uppskattar verkligen allt mamma gör även ifall jag inte visar det så ofta, jag får nog visa det på något sätt idag tror jag!

Pappa Lasse vars största intressen är jakt, fåglar och insekter har alltid varit den där personen som glider lite utanför. Egentligen är han rena rama motsatsen mot mamma. Lugn, lite blygare, superrolig och inte ordningsam för fem öre. Pappa har mer en kompisroll än förälder ibland - både på gott och ont. Eftersom pappa är en skogsmulle av allra högsta grad så är det nog också därifrån jag fått mitt naturintresse. Ett tag kunde jag jättemånga både insektsnamn och fågelarter när pappa försökte drilla mig. När jag var liten var något utav det bästa jag visste att få åka till skogen eller till pappas jobb, en kogård, jag bara sög in all information som en svamp och jag tror att pappa tyckte det var ganska roligt också.

Mina föräldrar är okej, något jag ofta missar att se. Ingen människa är perfekt så är det bara. Jag kan klart se att jag är som jag är tack vare mina föräldrar på många punkter. Hästintresset ifrån mamma och naturbehovet ifrån båda, slutligen har pappas apspel smittat av sig. Önskar bara att jag fått pappas musikalitet i ådrorna och lite av mammas extrema energi..^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar