21 mars 2012

Jag lever

Efter ytterligare 4 timmars sömn under gårdagen var jag lite piggare på kvällen och kunde förmå mig själv till att äta. Oavsett hur sjuk man är går det inte undgå att bli superglad och lycklig när mitt fina fina hjärta kommer och pysslar om en med askorbinsyra och bäddar ner en i sängen. <3

Idag mår jag faktiskt rätt hyfsat, har ingen feber och orken börjar sakta komma tillbaka. Imorgon ska jag hålla i lektion så då hoppas jag att jag känner mig lite bättre.

Åh vad jag vill flytta! Både mig själv och Pim. I Jämjö finns inga lediga lägenheter så har börjat fundera på om man inte ska flytta till stan i alla fall. Frågan är bara vart man i så fall ska flytta Pim? Någon som har förslag? Jag kan faktiskt tänka mig att ha honom på box förutsett att det finns stora hagar med sällskap och långa utetider. Dock får inte hyran överstiga 1000 kronor. Det har jag inte råd med. Det behöver inte finnas en paddock, men hade ju varit bra om de är gångavstånd till någon. På Jämjö finns ju en uppsjö med stall och fina ridvägar och närhet till både ridhus och jämjö ridbana. Undrar om man ska bo i stan och ha Pim på Jämjö, eller låter det krångligt?

Hm, vad man tänker när man är sjuk...

3 kommentarer:

  1. Vet du, jag tycker faktiskt du ska komma till Möcklö. ;) Vet att du tycker det är svindyrt, om vi är där båda två kan vi ju hjälpas åt så att du inte behöver åka ut flera gånger om dagen (jag åker ju oftast ändå förbi). Plus att Cortina och Pim i så fall skulle kunna gå tillsammans om Mirran inte finns mer, så att jag slipper ha Cortina med Lady. Hästarna är ute 06-21 oftast, så de är ute MYCKET för att stå på box. Om du är intresserad skulle jag kunna prata med Ullis när hon kommer hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du vill det, men det är ju helt fel håll tyvärr. =) Och som sagt, inte en chans att jag kommer ha råd med det. Men jag kommer ju till er i sommar i alla fall =D Jag har bestämt att jag vill komma oavsett jobb eller inte. Släpper ni dom efter midsommar?

      Radera
  2. Jag tycker lätt att du ska komma till stan (komsi komsi komsi ;) )

    Det skulle ju inte bli allt för knasigt att bo i stan och ha Pim på Jämjö. Det går ju alltid bra med bussar ut ditt vara sig det är helg eller inte. För ridvägarnas skull och för din ekonomis skull, skulle jag gissa att det är som med stallplats som det är som med lägenheter, ju nämre stan desto dyrare...

    Sedan har du ju nära till ALLT om du bor i stan massa trevliga folk, annat kul, lagom distans till dina föräldrar auuw du fattar jag röstar på staden ;)

    SvaraRadera