7 mars 2012

Gittan

Var på Jämjö kyrkskola igår för att göra en skoluppgift i den klass jag ska göra min VFU (verksamhetsförlagd utbildning) i nästa vecka och framåt.

Läste en bok om Gittan för dem och sedan hade vi lite snack kring boken. Gick väl sådär, men läraren berömde min handstil. Klassen verkar i alla fall bra, stannade kvar hela dagen trots att jag inte behövde.



Promenerade med Pim tillsammans med mamma och tanterna. Vi begav oss till havet för årets första dopp. Eftersom Pimmen är så väluppfostrad ^^ så släppte jag honom lös och skickade ut honom i vattnet där han sparkade vatten med hjärtans lust. Mamma släppte Bella och hade ett långt grimskaft till Lollo. Alla tre hade jättekul men jag hade nog roligast när mamma tappade Lollos rep och inte fick tag på det igen. Jag ropade på Pim som såklart kom till matte så vi började gå iväg, men Lollo och Bella vägrade komma, haha. Mamma försökte med allt - muta med godis, låtsas gå iväg och lämna kvar dem, be snällt, nå repet med en pinne, vifta med samma pinne och slutligen kasta en kotte i Lollos bak, då kom hon. Haha, vilken syn när mamma gick ner sig i leran - skadeglädje.
Månskensdopp


Pim skötte sig jättebra hela tiden, följde mig så fint över stock och sten. Vi stannade till och åt lite på några smaskiga pinnar, det var uppskattat.


Han har verkligen växt lilla killen, stilig grabb.


I slutet av promenaden knöt jag fast longerlinan till tömmar och tömkörde lite, funkade superbra. Han var lätt i kontakten trots att vi hade den vanliga grimman, vi kunde till och med göra öppnor i både skritt och trav. När han är så här följsam så är han verkligen min lilla pärla - min PÄRLRIMM <3

För övrigt ska jag till stan i eftermiddag för att fika med två av de finaste människorna - Annie och Emelie, kommer bli nice!

Kom ihåg att "små grytor också har lock" ^^

2 kommentarer:

  1. Stackars Marie, vad elak du är som skrattar! :P

    SvaraRadera
  2. Stackars Lollo.
    Hon fick inte Marie Turbo Östanvind att bada ordentligt.
    Haha

    SvaraRadera